Cum obtii avizul de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri

Daca doresti sa realizezi o constructie in vecinatatea unui Drum national/ European, sau trebuie sa amenajezi intersectia dintre acesta cu un drum sau cu o strada, trebui sa obtii acordul favorabil din partea directiei regionale de drumuri si poduri.

Trebuie avut in vedere faptul ca documentatia respectiva nu se va elibera fara acordul Inspectoratului de Politie Judetean – serviciul rutier precum si a celor de la Sectia Drumuri Nationale in ceea ce priveste intocmirea procesului verbal de constatare in teren pe raza careia se executa lucrarea.

Documentatia de obtinere a avizului este compusa din doua volume in ceea ce priveste partea scrisa si partea desenata al obiectivului de investitie.

Se va intocmi continutul documentatiilor care se va depune la sediul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri la sediul specificat prin certificatul de urbanism.

Care este primul pas pe care il faci?

Trebuie identificata si precizata pozitia kilometrica a Drumului National/ European in zona de constructie a unui imobil sau in cazul intersectiilor cu drumuri/ strazi.

In figura de mai jos este reprezentat planul de situatie in cazul amenajarii unui acces la proprietate la intersectia cu drumul national

Dupa preluarea datelor din teren de la poze cu terenul existent pana la date topografice si studii geotehnice, in memoriul tehnic la descrierea lucrarilor, se va preciza amplasamentul, pozitia kilometrica si metrica (a drumului national), se vor descrie elementele proiectate si constructiile existente.

In imaginea de mai jos este specificata pozitia kilometrica a drumului national la intersectia cu un acces proiectat precum si directiile acestuia. Mentionez faptul ca aceasta se va regasi in memoriul tehnic de prezentare al documentatiei.

Care sunt factorii principali pe care trebuie sa ii ai in vedere?

  • modul de asigurare a scurgerii apelor pluviale in lungul drumului national, in zona accesului si in incinta;
  • modul de asigurare a semnalizării rutiere aferente obiectivului, (semnalizarea verticală conform STAS 1848-1/2011 si semnalizarea orizontală, conform STAS 1848-7/2015;
  • detaliu de sistem rutier pentru acces/refugiu (echivalent cu cel al drumulul national);

In figura de mai sus sunt prezentate elementele care asigura continuitatea scurgerii apelor in lungul drumului national, racordarea accesului folosind o structura rutiera din mixtura asfaltica, cotele de nivel si distantele de la drumul existent si pana la constructie.

Luand in considerare toate elementele prezentate se poate obtine avizul de la directia de drumuri si poduri.

Borfină Ioan Marius
Proiectura